Jak znaleźć nowych klientów B2B?

Jak znaleźć nowych klientów B2B?

30 listopada, 2020 0 przez astico

Marketing B2B, zasadniczo polega na sprzedaży produktu lub usług Twojej firmy innej firmie. Techniki marketingowe B2B opierają się na podobnych samych zasadach, co marketing konsumencki. Jednak marketing B2B prowadzony jest w wyjątkowy sposób. Podczas gdy konsumenci wybierają produkty przede wszystkim na podstawie ceny, popularności i statusu, kupujący B2B w większości samodzielnie decydują o cenie i potencjale zysku. Niezależnie od rodzaju firmy, którą posiadasz lub prowadzisz, marketing B2B oferuje nowe sposoby nawiązywania relacji za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jak możemy dowiedzieć się z serwisu interimsales.pl, media społecznościowe takie jak LinkedIn to najłatwiejszy i najbardziej opłacalny sposób na znalezienie nowych klientów B2B. Platformy mediów społecznościowych pomogły otworzyć drogę do dwustronnych rozmów między firmami na całym świecie.

Korzyści dla firm korzystających z mediów społecznościowych

Ostatnie badania przeprowadzone przez analityków relacji B2B wykazały, że zarówno duże, jak i małe firmy częściej kupują od firm, które śledzą za pośrednictwem mediów społecznościowych. Przedsiębiorstwa B2B zorientowane na technologię nadal znajdują innowacyjne sposoby wykorzystywania mediów społecznościowych na swoją korzyść. Media społecznościowe to doskonała okazja do uruchomienia kampanii produktowych i wprowadzenia nowych usług biznesowych. Korzystanie z LinkedIn to również fantastyczny sposób na pozyskiwanie nowych klientów biznesowych poprzez znajdowanie wspólnych kontaktów.

Biznes B2B polega na pozyskiwaniu stałego strumienia potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani Twoimi usługami i produktami. Podstawą marketingu B2B jest budowanie wartościowych relacji w celu zagwarantowania trwałych klientów, co jest głównym czynnikiem dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy jest to duży sklep detaliczny, czy mała firma rodzinna.

Pozytywne strategie marketingowe B2B

Jakie są najlepsze strategie marketingowe B2B? Sukces marketingowy B2B nie bierze się z rozpowszechniania produktu lub usługi przez radio lub telewizję. Jego sukces marketingowy wynika z osadzenia Twojej firmy w branży poprzez sprawienie, że Twój produkt lub usługi będą atrakcyjne. Dotrzyj do niszowych kupujących poprzez:

  • Prowadzenie webinariów informacyjnych
  • Wysyłanie biuletynów e-mailowych
  • Pozycjonowanie Twojej firmy jako eksperta branżowego
  • Utrzymywanie aktywnej, interaktywnej obecności w mediach społecznościowych
  • Udział w wydarzeniach biznesowych i budowanie dobrych relacji biznesowych z klientami
  • Zwiększanie zainteresowania swoimi usługami i produktami

Skupiając się na powyższych elementach z dużym prawdopodobieństwem zyskasz wielu klientów biznesowych, którzy z chęcią będą korzystać z Twojej obsługi.