Druk ulotek reklamowych – proces produkcji

Druk ulotek reklamowych – proces produkcji

19 marca 2021 0 przez astico

Zanim ulotka wyląduje w skrzynce lub w rękach klienta, ma do przebycia bardzo długą drogę. Nie tylko na etapie jej dystrybucji, ale i znacznie wcześniejszym, czyli przygotowania do druku i samego druku. Jak wygląda proces produkcji ulotek reklamowych? Gdzie on się odbywa i kto jest za niego odpowiedzialny?

Podstawowe rodzaje ulotek

Same ulotki to oczywiście najbardziej popularny nośnik reklamowy. Na ich znaczenie w marketingu nie ma większego wpływu przemiana rynku ukierunkowana na e-marketing i działania online. Korzystają z nich duże firmy i małe przedsiębiorstwa i to właśnie one są głównym odbiorcą usługi, jaką jest druk ulotek. W praktyce produkuje się głównie ich trzy rodzaje:

– ulotki cięte, najczęściej stosowane, występują w małych formatach

– ulotki składane, które wykorzystuje się do przedstawiania obszernych ofert

– ulotki perforowane, z których można oderwać np. numer telefonu

Inne typy ulotek są o wiele mniej popularne i mniej praktyczne, dlatego klienci bardzo rzadko po nie sięgają.

Projektowanie ulotek

Etap produkcji ulotek czy jakichkolwiek produktów drukarskich zaczyna się od ich graficznego przygotowania. Chodzi oczywiście o zaprojektowanie wyglądu ulotki oraz zapisanie tej grafiki w odpowiednim pliku. Niezwykle ważne jest zadbanie o to, aby ulotki reklamowe miały odpowiednie wszelkie parametry techniczne jak rozdzielność grafiki czy zaznaczone tzw. spady. Zwykle projektowaniem ulotek zajmuje się bezpośrednio klient (sam lub zleca to grafikowi), jednak czasami pomóc w tym może również drukarnia. Udostępnia one na przykład automatyczny kreator ulotek, wizytówek, kalendarzy itp., dzięki czemu klient sam może zaprojektować grafikę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Natomiast jeśli klient ma szczególne wymagania dotyczące zachowania ważnych szczegółów graficznych, których kreator nie obejmuje, może skorzystać z dedykowanej pomocy drukarni w zakresie usług graficznych.

Realizacja projektu w drukarni

Drukarnia K2 Print po otrzymaniu projektu ulotki sprawdza go najpierw pod względem warunków technicznych, czyli np. czy jest zapisany w odpowiednim formacie. Po pozytywnym przejściu weryfikacji projekt jest przekazywany do realizacji, czyli dokonuje się jego właściwego druku. W zależności od liczby zamówionych ulotek drukowane są one na dużych arkuszach, które następnie docina się w taki sposób, aby każda ulotka stanowiła samodzielną całość. Gotowe ulotki zostają spakowane, a następnie wysłane do klienta. Finalnie więc nie musi on nawet wychodzić z domu, aby zamówić ulotki dla swojej firmy – składanie zamówienia i jego opłata odbywają się w formie online.